Vaše alter ego je to nejdůležitější, protože je stálé a bude vás provázet v celé hře. Je tudíž třeba svou postavu pečlivě promyslet. Může být založená na podobných povahových rysech jako vy, nebo naopak na úplně opačných. Můžete jí vymyslet jméno, vzhled, historii…
Nejprve se na fóru zaregistrujte pod jménem vaší postavy. Máte-li přečtená pravidla, zkopírujte si v sekci Registrace formulář do nového tématu, který budete podle instrukcí vyplňovat. Začít hrát smíte až ve chvíli, kdy vám moderátoři vaši postavu schválí – nejprve ve „školce“ (kraj Oktarínové trávy) předvedete, jak zvládáte formu psaní zakomponovat do kreativity v jakékoli situaci, kterou si tam provizorně vymyslíte. Tato zkušební hra se vůbec nezapočítává, nemusíte tudíž vymýšlet, jak se tam vaše postava dostala nebo jak se potom dopravila do města. Poté bude váš herní profil přesunut k Profilům postav a teprve pak můžete začít hrát v samotném Ankh-Morporku.

Jméno, jak už bylo řečeno, je prvním prvkem, který zároveň využijete v registraci. Pokud bude jméno jakkoli nevyhovující, budete si muset vymyslet jiné. Moderátoři vám na požádání mohou jméno změnit, ale dokud si neřeknete sami, jména sami od sebe neměníme – budete se totiž v budoucnu přihlašovat právě pod novým jménem a takový zásah bez vašeho vědomí by mohl způsobit, že budete mít s přihlašováním problémy.

Co se týče druhu, to je další věc, kterou je třeba si pečlivě promyslet. Vzhled lehce měnit můžete, ale druh vám (stejně jako pohlaví a jméno) už s největší pravděpodobností zůstane. Jistě, ve většině fantasy si dívky okamžitě volí elfku, ale pokud za ni nezvládají hrát mentálně, je to stejně nakonec jen nadmíru krásná lidská žena. V Oktaríně si volíte mezi člověkem, trpaslíkem a trollem. Nezvyklejší druhy (jako upíři, vlkodlaci, chrliči, bohové…) jsou přísně hodnoceny a dopředu raději počítejte s tím, že neprojdou.

Celý text budete možná muset jednou či vícekrát upravovat. Moderátor nepustí dál profil, kde najde do očí bijící nelogičnosti, stejně jako megalomanské sklony (mág-léčitel-bojovník), příliš kýčovitá klišé (sirotek) a Mary Sue (krásná, bohatá postava, která vyniká ve všem, nač sáhne) ve větší než přípustné koncentraci.
Pokud jste ještě nečetli nic od Markuse Heitze, vřele doporučujeme, protože tento autor poměrně dobře vystihuje funkčnost postav v RPG: na začátku bude stát obtloustlý maník, ufňukaný a neschopný, a až později v průběhu hry se možná zbaví některých neduhů, zlozvyků a najde v sobě talent pro šerm. Rozhodně se vyhýbejte všeumělství (aneb syndrom brouka Pytlíka). Cesta je cíl.